۱۶ اختراع عجیب در طول تاریخ + تصاویر
پاتوق کده
وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و.....
درباره وبلاگ


وبلاگ علمی ٰفرهنگی ٰمذهبی ، اجتماعی ، آموزشی و..... که با به روزترین متنوع ترین و ناب ترین مطالب و تصاویر در خدمت بازدید کنندگان محترم می باشد.
آخرین مطالب
نويسندگان

vspace=5px

  • عروسک رومی از جنس عاج فیل، مربوط به قرن دوم قبل از میلاد

در رم مومیایی های بسیار اندکی وجود دارد. به گزارش پچ پچ، در سال ۱۹۶۴،  مهندسین ساختمان در حین حفاری زمین با یک تابوت مرمری مواجه شدند. در درون آن یک مومیایی هشت ساله و تعدادی مصنوعات ساخته دست بشر وجود داشت که همراه با وی درون تابوت قرار گرفته بودند. تا آن زمان، این دومین مومیایی کشف شده در رم بود. صرف نظر از جسد دختر کوچک که بسیار سالم مانده بود، چیزی که توجه باستان شناسان را به خود جلب کرده بود، عروسکی از جنس عاج فیل بود. قدمت این عروسک با قرن دوم قبل از میلاد برمی گردد. به گزارش پچ پچ، این عروسک بسیار ساده و مختصر بود، به استثنای سر، که تمامی جزئیات آن با دقت طراحی شده بود. این عروسک درحال حاضر در موزه ملی رم، در پالازو ماسیمو قرار دارد. این عروسک نمادی از زیبایی های زمان خود است.

 vspace=5px

  • ساعت افلاک نمای رومیزی، ۱۷۷۰

این افلاک نمای رومیزی، کاملا متفاوت با تمامی ساعت های جهان است. این ساعت در سال ۱۷۷۰ در پاریس ساخته شده است، واقعا نفیس و ارزشمند بوده و جزء نادرترین کلکسیون های ساعت جهان است که در موزه بیر زوریخ در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

تئودور بیر که علاقه زیادی به جمع آوری ساعت های کمیاب و قیمتی دارد، از سال ۱۹۴۰ به این کار مشغول است. وی در سال ۱۹۷۱ موزه ای عمومی افتتاح کرد.

 vspace=5px

  • طوقه بردگان رم، قرن چهارم قبل از میلاد

این گردن بند از دور بسیار شبیه به طوقه بردگان است که قدمت آن به قرن ۴ و ۶ قبل از میلاد بر می گردد. از قرن سوم برده داری یکی از امور متداول بوده است که اغلب این بردگان زندانیان جنگی یا بیگانگان بد طالع بودند. در برهه ای از تاریخ، سناتور رم با بررسی این پدیده تصمیم گرفت بردگان و افراد معمولی به شیوه ای متفاوت از هم لباس بپوشند و از آن زمان برای بردگان از طوقه یا گردن بند استفاده شد. بدین ترتیب بردگان افرادی پایین مرتبه بودند که از آنها برای انجام هر کاری بهره گرفته می شد.

 vspace=5px

  • انگشتر چرتکه ای چینی، با قدمت ۳۰۰ ساله

این انگشتر در خلال سلطنت پادشاه دیناستی ساخته شده است. بر روی این حلقه یک چرتکه کوچک در ابعاد ۱.۲ سانتی متر در ۰.۷ سانتی متر قرار دارد که دارای هفت میله و هفت مهره است که از بالا تا پایین انگشتر تعبیه شده اند. این ابزار حسابرسی که چرتکه یا ژوسوان نامیده می شود، از جنس نقره بوده و مهره های آن به قدری کوچک است که تنها با سوزن می توان آنها را جابجا کرد. چینی ها از این ابزار برای محاسبات سریع استفاده می کردند. اما متاسفانه زمان ساخت دقیق این انگشتر و اینکه به چه کسی تعلق داشت، بر کسی معلوم نیست.

 vspace=5px

  • حلقه نامزدی ناپلئون، قرن هفدهم

این حلقه گلابی شکل از جنس یاقوت کبود است که در سمت مقابل آن الماس نیز قرار گرفته است. این حلقه نماد ازدواج ناپلئون بناپارت و ژوسفین دو بوهارنیس است. داستان از این قرار است که افراد متعددی مخالف این ازدواج بودند، زیرا ژوسفین به عنوان یک زن بیوه، مادر دو طفل بوده و از طرفی بزرگتر از ناپلئون بود. دو روز بعد از ازدواج آنها، درتاریخ ۹ مارس ۱۷۹۶، ناپلئون برای جنگ احضار شد. بعد از بازگشت وی از جنگ، آن دو تا سال ۱۸۱۰ با هم زندگی کردند تا اینکه در سال ۱۸۱۰ ناپلئون تصمیم گرفت با ماری لوئیس ازدواج کند، زیرا ژوسفین قادر به تحمل بچه های وی نبود. جالب است بدانید که حتی بعد از جدایی آن دو، ناپلئون همچنان از عنوان ملکه برای ژوسفین استفاده می کرد.

در سال ۲۰۱۳، این حلقه به قیمت ۹۳۹.۰۰۰ دلار به فروش رفت.

 vspace=5px

  • گلوله ای که آبراهام لینکن با آن به قتل رسید- دارای قدمت ۱۵۰ ساله

همه ما به خوبی می دانیم هر چیزی که به نحوی با آبراهام لینکن مرتبط است، ارزشمند خواهد بود. گلوله ای که به تن این بزرگ مرد اصابت کرد و جان وی را گرفت، امروز در یک محفظه شیشه ای در موزه ملی سلامت و پزشکی، درست مثل یک سنگ قیمتی نگهداری می شود. موزه ارتش که به دلیل کلکسیون گرانقدر خود معروف است، به نگهداری از بخش هایی از  جمجمه رئیس جمهور آمریکا می نازد.

 vspace=5px

  • اولین اندام مصنوعی جهان، با قدمت ۳ هزار ساله

وقتی قدیمی ترین اندام مصنوعی جهان از یک مومیایی ۳ هزار ساله کشف شد، دانشمندان فکر می کردند که این اندام کشف شده بخشی از بدن سوخته یک مومیایی است که در حین خاکسپاری آن را به بدن وی متصل کرده اند. اما در سال ۲۰۰۷، مصرشناس بریتانیایی، با انجام بررسی های بیشتر این تفکر را به چالش کشیده و ادعا کرد این پای مصنوعی وقتی فرد زنده بوده، مورد استفاده قرار می گرفت. این پای مصنوعی واقعا جالب و به روز است. این پای مصنوعی از جنس چوب و چرم بوده و به زنی حدودا ۵۰ تا ۶۰ ساله تعلق دارد. پژوهشگران از روی این پا شبیه سازی کرده و از داوطلبان خواستند آن را به پا کرده و راه بروند تا در نهایت به این نتیجه برسیم که آیا پای مصنوعی قابل کاربرد است یا خیر!

 vspace=5px

  • قدیمی ترین شلوار جهان- دارای قدمتی بین ۳ هزار تا ۳ هزار و سیصد

اخیرا در یکی از عملیات کاوش، بقایایی از دو اسب سوار چینی که شلوار به پا داشتند، پیدا شد. باستان شناسان معتقدند این شلوار ها قدیمی ترین شلوار جهان هستند. این شلوار های پشمی تمام قد بوده و در قسمت فاق آن نقش و نگارهایی دیده می شود.

فرض براین است که این شلوارها در آسیای میانه توسط رمه دار های کوچ کننده استفاده می شدند، زیرا امکان حرکت آسان، مخصوصا در حین اسب سواری را فراهم آورده و از پای اسب سواران در برابر هر نوع حادثه احتمالی محافظت می کردند. اگرچه ملیت این اسب سواران نامشخص است، دانشمندان معتقدند استفاده از این نوع شلوارها بعد از آن مد شد.

 vspace=5px

  • مهر و موم دست نخورده مقبره پادشاه توتان خامون،مربوط به ۳ هزار سال قبل

هوآرد کارتر باستان شناس و مصر شناس معاصر موفق به شناسایی مقبره یکی از شاهان جوان که در مجموعه ای از تابوت های چهارگانه دفن شده و درون حرم پنجم نگهداری می شود، شد. اگرچه تا کنون دو بار این مقبره مورد حمله و تاخت و تاز قرار گرفته است، اما اغلب اتاق های آن همچنان دست نخورده باقی مانده اند.

به گزارش پچ پچ، توتان خامون یکی از فرعونهای مهم عصر خود بود که در اوج جوانی و زییایی به کام مرگ فرو رفت که همراه با وی، بیشتر ثروت و دارایی وی نیز دفن شده است. علیرغم این موضوع، مقبره توتان خامون از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باستان شناسان احترام خاصی برای آن قائل هستند. دلیل این اهمیت و احترام این است که مقبره توتان در درون مقبره های متعدد قرار گرفته است تا سارقان امکان دسترسی به آن را نداشته باشند و به همین دلیل گنج های مدفون شده با وی بعد از هزاران سال همچنان دست نخورده باقی مانده است. با توجه به موقعیت این مقبره، ورودی آن مهر و موم شده است تا در برابر سیل و سایر رخدادها محافظت شود.

 vspace=5px

  • قدیمی ترین دستور آشپزی- سال ۱۷۵۰

وقتی یک لوح گلی با دست نوشته های عجیب و غریب مشاهده می کنیم، اینکه این نوشته ها نوعی دستور آشپزی باشد، بسیار دور از ذهن به نظر می رسد. تصویر فوق مربوط به یکی از دو لوحه گلی در عصر بابیلونیان هاست. این لوحه گلی یک کتاب آشپزی خارق العاده است. این دستور به زبان آکادیان نوشته شده و حاوی دستور غذاهای نفیس و مجلل است. این لوحه گلی شامل ۲ دستور غذایی متفاوت است که ۴ مورد آن گیاهی و ۲۱ مورد آن غیر گیاهی است. اگرچه در این دستور ها، مواد غذایی به ترتیب استفاده ذکر شده اند، هیچ اشاره ای به مقدار مواد مورد نیاز اشاره نشده است. با توجه به این مسئله می توان گفت این لوحه مختص سرآشپزهای حرفه ای بوده است. واضح است این سرآشپز ها در دربار و یا معابد مشغول کار بودند.

 vspace=5px

  • کلاه ایمنی سنجاقکی ژاپن- قرن هفدهم

در قرن ۱۵ و ۱۶ فئودالی ژاپن استفاده از کلاه ها عجیب و غریب متداول بود. در این عصر، خانواده های فئودالی با هدف تسلط و برتری بر دیگران مشغول جنگ های داخلی بودند که نتیجه آن شکل گیری گاه به گاه میدان های نبرد بود. کاواری کابوتو کلاهی بود که افسران بلند رتبه از آن استفاده می کردند و به همین دلیل به راحتی در میدان جنگ تشخیص داده می شدند. کلاه خودها دارای معنی نمادین بودند که نشان دهنده جنبه ای از شخصیت افسر جنگجو و آرمان های جنگی بودند. در متون باستانی، از ژاپن تحت عنوان آکیتسوشیما، سرزمین سنجاقک ها یاده شده است که این کلاه خود ها بخشی از تاریخ ملی آن سرزمین هستند.

 vspace=5px

  • قدیمی ترین کره زمین که در آن آمریکا مشخص شده است، مربوط به سال ۱۵۰۴

حدود ۵۰۹ سال قبل، این کره که درست به اندازه یک گریپ فورت است، از تخم شترمرغ تهیه شده است. سازندگان این کره در کارگاه لئوناردو داوینچی مشغول فعالیت بودند. بر روی این کره، یک عبارت لاتین HIC SVNT DRACONES ، به معنی اینجا محل زندگی اژدهاست ، نام ۷۱ منطقه، تعدادی کشتی، هیولا، امواج و یک کشتی شکسته دیده می شود.

به گزارش پچ پچ، این کره شترمرغی انعکاسی از دانش اروپایی های باستانی در مورد جهانی بوده است که بر روی آن در حال زندگی بودند.

 vspace=5px

  • یک ابزار چند کاره رومی، مربوط به سال ۲۰۰ قبل از میلاد

این ابزار که تا حدی شبیه به چاقوی ارتش سوئیسی است، به عنوان یک ابزار چند کاره از جنس آهن ساخته شده است. درمنطقه مدیترانه ای، از این ابزار به عنوان قاشق، چنگال، سنبله، چنگال و یک خلال دندان استفاده می شد. متخصصان معتقدند این ابزار به صورت سفارشی برای برخی خانواده های ثروتمند که دائم در سفر بودند، ساخته شده است.

 width=626

  • قدیمی ترین آدامس جهان- دارای قدمت ۵ هزار ساله

این شیئی که در تصویر مشاهده می کنید، سنگ نیست! در اصل قدیمی ترین آدامس جهان است. این آدامس از پوست درخت غان تهیه شده و دارای خاصیت از بین برنده عفونت دهان بوده است. این آدامس در فنلاند شناسایی شده و رد پای دندان فرد نیز بر روی آن دیده می شود!

منبع : unbelievable-facts.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 142
بازدید دیروز : 167
بازدید هفته : 505
بازدید ماه : 494
بازدید کل : 158735
تعداد مطالب : 655
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1